2021-08-02 14:21 CET, Benelux, Luxembourg | Investment Management | Press release

LEEG KANTOORPAND ALS WOONCOMPLEX?

De woningnood in Nederland is geen grap. Al jaren groeien vraag en aanbod op de woningmarkt uit elkaar. Bijbouwen dan maar, denken de meesten. Maar dat is niet de meest duurzame oplossing. Leegstaande kantoorpanden zijn dat wel. PVM werkt mee aan project EdelPark, dat op deze manier 240 nieuwe woningen oplevert.

Aan de herbestemming van kantoorruimtes lijkt niet meer te ontkomen. Koopwoningen worden steeds vaker ver boven de vraagprijs verkocht. Ook de zoektocht naar geschikte huurwoningen lijkt soms eindeloos. En dan staat daar zo’n leeg kantoorpand. Zielloos. En overbodig door een veranderende arbeidsmarkt. Een deel van deze gebouwen is héél geschikt als woonruimte.

EdelPark in Nieuwegein is zo’n plek. De negen bestaande kantoorgebouwen uit 2001 krijgen een nieuwe functie: 240 woningen en twee commerciële ruimten. Als vaste partner van Catella begeleidt PVM dit project. In de vorm van Technical Due Dilligence, projectmanagement en bouwbegeleiding. Eind november 2021 wordt het nieuwe complex opgeleverd. In een groene omgeving met wandelpaden, oude bomen, slootjes en een
flinke boomgaard.

En dat is bijzonder. Niet alle kantoren komen namelijk in aanmerking voor zo’n herontwikkeling. Neem nou de ligging. Deze is allesbepalend. Veel panden staan op bedrijventerreinen en langs de snelweg. Inderdaad, niet erg bewoonbaar.

Maar in Nieuwegein is EdelPark uiterst geschikt. Een groene buurt met veel gezellige ontmoetingsplekken. Het woongeluk van bewoners staat voorop. Belangrijk voor ontwikkelaar Bouwhuis Groep en belangrijk voor PVM. Leefbaarheid is niet voor niets één van onze thema’s. Net als duurzaamheid. Want in de vorm van herbestemming is daar natuurlijk ook over nagedacht.

We zijn daarom trots dat we deel uitmaken van deze samenwerking met Bouwhuis Groep, Veluwezoom Verkerk Bouw, Db-m, Bouwmaatschappij Ufkes BV en Catella. Vanaf november 2021 stralen 240 nieuwe woningen in een groene omgeving. Geen lege kantoorpanden meer. En een stukje woningtekort minder.

Dit betreft een artikel van PVM, experts in duurzaam, leefbaar en betrouwbaar vastgoed.

Voor meer informatie: www.pvm.nl