2004-03-30 17:56 CET | Catella Group | Pressmeddelande

Bolagsstämma i Scribona

Bolagsstämma i Scribona Vid dagens ordinarie bolagsstämma omvaldes styrelseledamöterna MatsOla Palm, Lennart Svantesson, Per-Henrik Berthelius, Stig-Olof Simonsson, Carl Espen Wollebekk, Lisbeth Gustafsson och Tom Ekevall Larsen. Vid det efterföljande konstituerande styrelsesammanträdet omvaldes MatsOla Palm till styrelsens ordförande och valdes Lennart Svantesson till styrelsens vice ordförande. Till bolagets revisorer valdes Ernst & Young AB. Bolagsstämman beslöt att ingen utdelning utgår till aktieägarna. Fakta om Scribona Scribona är Nordens ledande aktör av IT-produkter och IT-lösningar där kunden erbjuds spetskunskap om produkter, branschens ledande e- handelssystem, optimerad produkttillgänglighet samt ett brett program av kompletterande tjänster. Scribonas verksamhet organiseras i tre affärs- områden: * Scribona Solutions - värdeadderande distribution av IT-infrastruktur * Scribona Distribution - effektiv volymdistribution av IT-produkter * Scribona Brand Alliance - exklusiv agent för ledande varumärken För ytterligare information, kontakta: Tom Ekevall Larsen, VD och koncernchef, tel +46-(0)8-734 36 50 Örjan Rebeling, vVD och Ekonomi- och Finansdirektör, tel +46-(0)8-734 34 88 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00710/wkr0002.pdf