2005-06-13 15:25 CET | Catella Group | Pressmeddelande, Regulatorisk

Scribona börjar distribuera dataprodukter från LG Electronics

Scribona och LG Electronics tecknar ett nordiskt samarbetsavtal avseende distribution av it-produkter på den nordiska marknaden. Sortimentet omfattar bärbara datorer, bildskärmar och projektorer.

Avtalet innebär att Scribona kommer att distribuera LGs sortiment av notebooks, LCD- och plasmaskärmar och digitala projektorer på den nordiska marknaden. - LG är ett innovativt företag i stark utveckling och vi ser dem som en strategisk partner i vår portfölj. Lanseringen av LGs produkter innebär att vi kompletterar vårt sortiment med nya intressanta produkter i de segment där tillväxten är som störst, kommenterar Scribonas koncernchef Tom Ekevall Larsen. - Med den kraftiga försäljningsökningen på LGs it-produkter ser vi att en ökad distribution nu blir nästa steg i vår strategi att bli den ledande leverantören inom våra segment i Norden. Vi har valt Scribona som en strategisk nordisk samarbets-partner. Scribona kommer att stärka nuvarande distributionsnät och öppna nya möjligheter i återförsäljarkanalen, säger Stefan Dahlqvist, nordisk direktör för it-produkter på LG Electronics. För ytterligare information, kontakta: Scribona AB Tore Løveid, Vice President, Head of Nordic Vendor Management Tel: +47 22 89 70 00 E-post: tore.loveid@scribona.com Adress: Scribona AB, Sundbybergsvägen 1, Box 1374, 171 27 SOLNA. Bolagets säte är Solna, Sverige. Fakta om Scribona Scribona är en av Nordens ledande leverantörer av produkter och lösningar för informationshantering. Scribona-koncernens verksamhet organiseras i två affärsområden: · Scribona – försäljning och distribution av it-produkter · Carl Lamm – kompletta lösningar inom dokumenthantering För mer information, se www.scribona.se LG Electronics Nordic AB Om ni önskar mer information vänligen kontakta: Stefan Dahlqvist , Director Nordic IT LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista Tel: 08-566 415 00 Mobil: +46 70-606 8383 E-post: sdahlqvist@lge.com Teija-Marie Pierre, nordisk marknadschef LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista Tel: 08-566 415 00 Mobil: 0708-22 76 76 E-post: tmpierre@lge.com LG Electronics, bildat 1958, är en av världens största leverantörer av IT, telekom, hemelektronik och vitvaror med omkring 66 000 anställda i 74 bolag världen över. Koncernens konsoliderade försäljning under 2004 uppgick till ca 38 miljarder USD. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Sverige. Företagets målsättning är att inom de närmaste åren etablera sig bland de största aktörerna inom dessa affärsområden på den nordiska marknaden. Ambitionen är att sätta ny teknik och design i händerna på vanliga människor till vettiga priser. http://nordic.lge.com