2005-03-16 15:46 CET | Catella Group | Pressmeddelande, Regulatorisk

Scribona lanserar komplett sortiment av skrivarförbrukning

Genom ett nordiskt samarbetsavtal med Isolda, en av de ledande it-förbrukningsdistributörerna på den svenska marknaden, utökar Scribona produktportföljen med ett brett sortiment av skrivarförbrukning till samtliga ledande skrivarmärken.

Avtalet innebär att Scribona kommer att sälja och marknadsföra ett mycket konkurrenskraftigt sortiment av originalskrivarförbrukning från bland annat Canon, Epson, HP, Lexmark, OKI, Samsung och Xerox på den nordiska marknaden. Samarbetet stärker Scribonas långsiktiga konkurrenskraft gentemot nischdistributörer samtidigt som det ger Isolda en nordisk täckning via Scribonas breda återförsäljarnät. Sortimentet lanseras under mars i Sverige och sedan successivt i övriga nordiska länder. Produkterna blir en del av Scribonas ordinarie sortiment och kommer att finnas tillgängligt t ex via Scribonas e-handelslösningar. - Samarbetet med Isolda är ett bra exempel på hur Scribona genom allianser och samarbetsavtal kan stärka kunderbjudandet. Scribona är en av de ledande distributörerna av persondatorprodukter och Isolda en av de ledande distributörerna av it-supplies. Tillsammans blir vi mycket starka och ett oslagbart alternativ för våra kunder, säger Scribonas koncernchef Tom Ekevall Larsen. - Vi på Isolda ser en fantastisk möjlighet nu när vi tillsammans med Scribona kan kanalisera vårt sortiment av it-supplies till alla Scribonas kunder runt om i Norden. Vårt samarbete är långsiktigt och utnyttjar det bästa hos varje part och detta kommer nu Scribonas kunder tillgodo genom att de får en rationell helhetslösning. Scribona och Isolda stärker nu sin konkurrenskraft på marknaden, kommenterar Henrik Osvald, Isoldas ägare. För ytterligare information, kontakta: Scribona AB Tom Ekevall Larsen, Verkställande direktör och koncernchef, telefon +46 8 734 36 50 Tore Løveid, Ansvarig för Nordic Vendor Management, telefon +47 22 89 70 00 Isolda Henrik Osvald, Styrelseordförande, telefon Tel: +41 22 362 5590 Fakta om Scribona Scribona är en av Nordens ledande leverantörer av produkter och lösningar för informationshantering. Scribona-koncernens verksamhet organiseras i två affärsområden: · Scribona – försäljning och distribution av it-produkter · Carl Lamm – kompletta lösningar inom dokumenthantering För mer information, se www.scribona.se Fakta om Isolda Isolda är den ledande förbrukningsdistributören i Skandinavien och har marknadens bredaste produktsortiment av it-supplies. Direktavtal med de största leverantörerna garanterar rätt produkter till rätt priser. För mer information, se www.isolda.se Adress: Scribona AB, Sundbybergsvägen 1, Box 1374, 171 27 SOLNA. Bolagets säte är Solna, Sverige.