2006-01-26 9:00 CET | Pressmeddelande

Catella breddar sin verksamhet inom förmögenhetsförvaltning

Fler nyckelpersoner knyts till nybildade Catella Financial Office

Finansgruppen Catella fortsätter sin expansion inom förmögenhetsförvaltning och har integrerat den fristående finansiella rådgivaren Autostrada Financial Consulting AB, med säte i Stockholm.

I och med detta knyts ytterligare två nyckelpersoner till Catella Financial Office: Bengt Attling och Samuel Edoh. Ytterligare rekryteringar är att vänta. Tidigare har även Mats Björkman anställts som Client Manager.

"När Catella i höstas förvärvade den europeiska Client Finance-divisionen inom IMG och bildade Catella Financial Office hade vi målsättningen att snabbt kunna utöka verksamheten och erbjuda samma högkvalitativa tjänster till en bredare kundgrupp", säger Catella Holdings VD Johan Björklund.

"I och med integrationen av Autostrada kan vi nu bygga upp samma förstklassiga organisation i Stockholm som redan etablerats i London och Monaco."

Catella Finance Office-gruppen, med drygt ett 30-tal anställda i dag, är inriktat på förmögenhetsförvaltning och finansiella rådgivningstjänster, däribland investeringsrådgivning och skatterådgivning. VD för bolagen i London och Monaco är Jonathan Dudman, tidigare ansvarig för Client Finance-divisionen inom IMG.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Björklund, VD Catella Holding Tel: 08-463 33 04
Christer Löfdahl, VD Sponsor Stiftelseförvaltning AB Tel: 08-701 08 20
Bengt Attling, Catella Financial Office AB Tel: 08-701 08 40

Fakta till redaktionen
Catella är en finanskoncern med inriktning på kapitalförvaltning, finansiell rådgivning och egna investeringar. Catella medverkade under 2005 som finansiell rådgivare vid transaktioner med ett sammanlagt transaktionsvärde om cirka 85 miljarder kronor. Kapitalförvaltningsrörelsen förvaltar cirka 30 miljarder kronor för kunders räkning. Catella är dessutom huvudägare till ett 30-tal bolag med cirka 3.000 anställda och en samlad försäljning som överstiger 5 miljarder kronor. Catella grundades 1987 och har egna kontor i tio europeiska länder. För mer information besök vår hemsida www.catella.se