2006-12-21 15:52 CET | Pressmeddelande

Magnus Cavalli-Björkman till Catella

Magnus Cavalli-Björkman har anställts som ansvarig för Catella Financial Office, med uppdrag att vidareutveckla Catellas internationella erbjudande inom förmögenhetsförvaltning.

Magnus har en lång och framgångsrik karriär inom SEB bakom sig, senast som ansvarig för region syd inom retailbanken, och tillträder sin tjänst under april månad.

”Vi är mycket nöjda att ha knutit Magnus Cavalli-Björkman till Catella”, kommenterar Catella AB’s VD Johan Björklund. ”Härigenom kommer vi att kunna accelerera den satsning på förmögenhetsförvaltning som påbörjades för ett drygt år sedan.”

För ytterligare information kontakta:

Johan Björklund, VD, Catella AB
E-mail: johan.bjorklund@catella.se

Catella är en europeisk finanskoncern med inriktning på kapitalförvaltning, finansiell rådgivning och egna investeringar. Genom att tillföra såväl kunskap som kapital kan Catella skapa mervärde för sina kunder. Under 2005 medverkade Catella som finansiell rådgivare vid transaktioner med ett sammanlagt transaktionsvärde på 90 miljarder kronor. Cirka 35 miljarder kronor förvaltas för kunders räkning.
Catella är dessutom huvudägare i ett 30-tal företag med totalt 3000 anställda och en samlad försäljning om 5 miljarder kronor. Catella grundades 1987 och har egna kontor i elva länder. Läs mer på www.catella.se.