2006-11-08 12:22 CET | Catella Group | Pressmeddelande

Scribona breddar sortimentet med nya digitala konsumentprodukter

Scribona utvidgar satsningen på digitala produkter för konsumentmarknaden och kompletterar sortimentet med tillbehör från Logitech och DVD-produkter från Lite-On.

Både Logitech och Lite-On har mycket intressanta och konkurrenskraftiga produkter. Logitech är marknadsledande inom pc-tillbehör med högtalarsystem, webkameror, spelkontroller, tangentbord, fjärrkontroller och möss och Lite-On har många innovativa TV- och DVD-produkter.

Tillsammans med produkter från bland annat Apple, Fujitsu Siemens, HP, Sagem, Samsung, Sony och Toshiba erbjuder Scribona den nordiska marknadens it-återförsäljare ett heltäckande sortiment av både konsument- och HemPC-produkter.

- Med våra nya leverantörer stärker vi vårt kunderbjudande ytterligare samtidigt som vi breddar vår kundbas, säger Håkan Ringström som är sortimentsansvarig för digitala konsumentproduker på Scribona. Vår konsumentportfölj innehåller idag bland annat bärbara och stationära datorer, datortillbehör, trådlösa hemmanätverk, digitala tv-mottagare och platta tv, DVD-produkter, projektorer, digitala stillbilds- och videokameror, mp3-spelare, hemmabioanläggningar och navigationsprodukter.

För ytterligare information, kontakta:

Scribona AB
Fredrik Bolander, Head of Nordic Vendor Management, telefon +46 (0)8 734 37 27
Håkan Ringström, Category Manager, telefon +46 (0)8 734 36 44

Fakta om Scribona
Scribona är en av de ledande distributörerna av it-produkter på den nordiska marknaden. Sortimentet är uppdelat i fyra produktområden: Persondatorer och kringutrustning, Server, lagrings- och infrastrukturprodukter, Programvara och Digitala konsumentprodukter. Produkterna distribueras genom it-återförsäljare och detaljister i Sverige, Danmark, Finland och Norge.
För mer information, se www.scribona.se

Adress:
Scribona AB, Röntgenvägen 7, Box 1374, 171 27 SOLNA.
Bolagets säte är Solna, Sverige.