2007-05-24 13:24 CET | Catella Group | Pressmeddelande, Regulatorisk

Ledningsförändring i Scribonas finska verksamhet

Scribona har utsett Atso Toimela till ny chef för Scribona Oy i Finland.

Atso Toimela tillträder sin nya roll den 1 juni 2007. Atso är idag försäljningsdirektör i Scribona Oy och började på Scribona 2002 som marknadsdirektör.

- Med sin bakgrund som bland annat försäljnings- och marknadsansvarig i kombination med god kunskap om den finska it-marknaden är Atso rätt man att vidareutveckla vår finska verksamhet.

- Atso Toimela efterträder Peter Johansson som lämnar Scribona på egen begäran. Jag vill passa på att tacka Peter för hans insatser i bolaget, säger Fredrik Berglund, VD i Scribona AB.

För ytterligare information:
Fredrik Berglund, Verkställande direktör och koncernchef i Scribona, +46 (0)737 19 37 39
Atso Toimela, tillträdande Verkställande direktör i Scribona Oy, +358 (0)50 388 0368

Besök även: www.scribona.se

Scribona, noterat på Nordiska Börsens Small Cap lista, är en av de ledande distributörerna av it-produkter på den nordiska marknaden. Sortimentet är uppdelat i fyra produktområden: Persondatorer och kringutrustning, Server, lagrings- och infrastrukturprodukter, Programvara och Digitala konsument-produkter. Produkterna distribueras genom it-återförsäljare och detaljister i Sverige, Finland och Norge.