2014-02-13 17:23 CET | Catella Group | Pressmeddelande, Regulatorisk

Kommuniké från extra bolagsstämma i Catella AB (publ)

Extra bolagsstämma i Catella AB (publ) som hölls torsdagen den 13 februari 2014 beslutade:

• Att välja ny Johan Damne till ny styrelseledamot. Johan Damne, född 1963, är civil ekonom och vd i Claesson & Anderzén AB. Han är också styrelseledamot i flertal bolag i Claesson & Anderzén-koncernen. Styrelsen består härefter av Johan Claesson (ordförande), Johan Damne, Viveka Ekberg, Jan Roxendal och Petter Stillström.

• Att införa ett incitamentsprogram omfattande totalt 7 000 000 teckningsoptioner riktat till vd och ledande befattningshavare. Teckningsoptionerna omfattar tre serier med löptider om fyra, fem respektive sex år. Vid full teckning och utnyttjande av dessa teckningsoptioner blir utspädningen cirka 7,8 procent av det befintliga aktiekapitalet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Claesson
Styrelseordförande

Presskontakt:
Ann Charlotte Svensson
anncharlotte.svensson@catella.se

Om Catella: Catella är en oberoende finansiell rådgivare och kapitalförvaltare. Vi finns i 12 länder i Europa och har cirka 450 anställda. Catella har ett starkt erbjudande inom finansiella tjänster genom vår verksamhetsmässiga bredd, geografiska spridning och ledande position inom fastighetssektorn. Catella är listat på Nasdaq OMX, First North Premier och handlas under kortnamnen CAT A och CAT B. Remium AB är bolagets Certified Advisor. Läs mer om Catella på www.catella.se.